Logo's

Een huisstijl begint veelal met een logo. Het moet perfect aansluiten bij de visie van een bedrijf maar simpel genoeg zijn om ook in klein formaat duidelijk te laten zien waar een bedrijf voor staat. Niet alleen een icoon is belangrijk: ook kleuren en een lettertype zeggen veel over het bedrijf. Wij luisteren, geven je opties en helpen je kiezen.

 

BreinMeester en TeamSmederij

Les geven met je brein in gedachten en leiding geven met je brein in gedachten: twee bedrijven met eenzelfde visie maar twee compleet verschillende doelgroepen. Dat moest ook in de logo’s te zien zijn. Daarom is er een duidelijke vormtaal aangehouden die voor beide logo’s gelijk is, maar verschil aangebracht in kleur en het icoontje.

 

 

MedLogics

MedLogics verkoopt medische artikelen voor ouderen. Kernbegrippen voor het logo: zorgzaam en betrouwbaar met een frisse en simpele uitstraling. Na enkele concepten werd de nadruk iets meer gelegd op het zorgzame en de kleur paars geelimineerd.

 

PrintHawk

PrintHawk heeft als doel om de drukkerswereld transparanter te maken en is bemiddelt voor grafische ontwerpbedrijven. De havik moest centraal staan en samengaan met een zakelijke uitstraling en de kleuren grijs en blauw. Uiteindelijk was het oog van de havik zo belangrijk dat er snel gekozen kon worden voor de kop in plaats van de havik in vlucht.

 

 

Q1 Hosting

Q1hosting was een bestaande site met een bestaand logo, beide waren toe aan een nieuw jasje. Belangrijk was om de herkenbaarheid van het oude logo (kleuren, vormtaal) te behouden, maar toch duidelijk te vernieuwen.

 

iphoneCardCases

Voor de webshop iphonecardcases.nl waarop enkele modellen voor de, toen nog nieuwe iphone 4, verkocht werden was een logo nodig. Het logo moest in één keer duidelijk maken wat je met het product kon maar ook niet al te ingewikkeld zijn. Waar de opdrachtgever in eerste instantie zwart/wit in gedachten had, bleek het toevoegen van kleur juist goed te werken.

 

 

Het Blikveld

Het Blikveld is specialist in arbeidspsychologisch advies. Met het uitgangspunt ‘blikveld’ was er al een simpel logo in aardetinten bedacht, maar deze mocht wat professioneler en frisser worden. We maakten een aantal varianten op het bestaande logo, experimenteerden met kleur en kwamen zo op een nieuwe huisstijl.